Oslo

Tog mej hit med de underbara Swebussarna, billigt, snabbt, trevligt och faktiskt riktigt riktigt bra.
Sitter nästan längst bak och har förberett mej med nötter, bok, tidning och Ipod. Mmm, sova!
Framför mej sitter en tjej som börjar storböla var 15:e minut. Hon och hennes pojkvän bråkar över telefonen, jag och dom andra långt bak i bussen sitter och skrattar lite åt ironin i det hela. Pusst, pojkvänner. Tillslut böjer jag mej fram och frågar stackarn hur hon mår och om jag kan hjälpa till med något. Tjejen blir skiträdd, råkade visst skrämma henne med mitt plötsliga uppdykande. Japp, så mycket för medkänsla:)
I Göteborg hoppar en kille på som sätter sej bakom mej.
Trodde ju att jag hade lämnat österrike bakom mej för ett pa månader sen, men vi börjar iafall prata. Eller rättare sagt, jag börjar prata.. HAn tittar lite på mej med min lilla ordföljd, och börjar skratta.
Han är tysk!
Sitter och babbalar hela vägen om riktigt seriösa grejer, skolsystemens skillnad och brottochstraff, hur det är att plugga i norge som utbytesstiudent, resor, pension...
Sjukt trevlig grabb iallafall:)
Framme i Oslo, fotbollsspel, invigning av lägenhet, sova i soffan.
Pös till IKEA dagen efter och köpte säng till mej (pontus också om han vill sova på den eller om han vill köpa egen) för personalpris (YES!) fixade gymkort och njöt av det underbara vädret.
Dagen efter pös jag och försökte fixa skattekort, gick sådär, jäkla byråkrati, och framförallt, jäkla surtant!

Skriver mer imorgon, ska iväg ner till parken nu med Carro, MAtilda, Emelie och Gisela.
 Tänker på er där hemma!
Pus

Kommentarer
Postat av: Julia

Gumman! Vad skönt att höra att du har det bra. Personalpris?! Har du fått jobb?
Väntar med spänning på fortsättningen:)
Puss och kram från Liiuund

2008-05-12 @ 20:30:52
URL: http://julialy.blogg.se
Postat av: mats håkansson

kul läsning! Jag ska ge gnosjöborna ditt telnr.De har önskat att få det. Hälsar också från Bosse o harriet. Deras dotter Cecilia ska gifta gifta den 24 maj i Bolmsö kyrka. Sköt om dig! Kram pappa

2008-05-12 @ 23:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0