Snöstorm!

När vi vaknade i godan ro klockan sju i morse ( var skiclinic) så snöade det äntligen! Har snöat hela dagen, så efter mitt evinnerliga plogande i barnbacken med mina kära nybörjare som fortfarande efter tre dagar inte förstår sej på en plog, var jag ganska avundsjuk på freja som hade bra grupp den här veckan och fick köra puder hela dagen.
Skyndar mej in, gör rapporten och sticker upp till toppen. PUDER! OFFPIST!
Börjar äntligen komma in i tekninken, kan svänga riktigt bra och är inte längre rädd för att krascha in i det enda träd som finns på två kilometers avstånd. Tre underbara åk hann vi med, några repor på skidorna senare, och jag är nere i dalen igen. Sjukt bra.
Nu, några timmar senare, snöar det fortfarande, och jag och Matilda ska förhoppningsvis ha vår första lediga dag på hela säsongen. Flax, tur och Lycka!

Ikväll ska vi på hejdåparty till några som ska ta sitt pick och pack och dra hemmåt. Blir åttriotalstema, och jag ska dra på mej leggings, rosa trosor utanpå, svart linne (ser ut som en body), orange tofs mitt på huvudet och fulklt med limegrön ögonskugga.
Vår vita vecka lär förmodligen köra sej totalt, höll mej totalt i en och en halv dag, mycket nöjd. Fast om man räknar lite snällt har jag faktiskt hållt mej i tre dagar, och det låter lite bättre.


Grabbar, ni får gärna svara på mitt oerhört kärleksfulla brev!:)
Gräva kompost mamma? Grekland låter lite mer lockande än det faktiskt, om jag får säga så.
Pappa, jag har inte hunnit kolla turistbyrån än, den är alltid stängd när jag kommer förbi, men jag ska gå dit direkt efter jag slutat, lovar.
Ingela, saknar dina hoppsasteg.
David och Martin, hoppas av hela mitt hjärta (som är väldigt stort, haha) att ni kommer ner.

Ha det finemang allihop!

Kommentarer
Postat av: Mats

Tjosan Tösen!
Perfekt med snö för oss blivande BG inv.
Vad har hynt med din tekst den ar jy´m,ycket batre nu? anvender dy annans dator? tyger inte tyrist byrans? Kram Mats ake ingemar akansson

2008-03-05 @ 20:26:41
Postat av: Julia

Charlotte! Nu tycker jag det var mkt längesedan du uppdaterade här. Jaja, hoppas jag får se er snart live ist:) SAKNAR DIG! Puss

2008-04-06 @ 20:09:27
URL: http://julialy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0