fenomenal skidükning!

I tisdags var vi och üt spareribs pü en restaurang som heter jungerstube. Tredje güngen för den här säsongen, och det är sjukt roligt. Alla skidlärare samlas dirket efter vi slutat, tar liften upp och üker ner till restaurangen som ligger halvägs ner till angertal. där sitter vi sedan pü afterski i umrellabaren, tills kockan blir 7 (ungefär). dü flyttar alla in pü restaurangen och tjabblar, slänger i sej mat... SOM ÄR SÜ SJUKT GOD! dricker lite, umgüs, pratar, dansar. klockan tolv börjar man närma sej färdig, och man üker svart backe, nypistad, till angertal där taxi väntar. helt otroligt. allt är kolsvart, utom de vita gnistrande backen som lyser i münskenet. jag och frejgay övade kortsvängar hela vägen ner, det gick faktiskt riktigt bra för en güngs skull.
 
alla var dock stört trötta, hade ski klinic tidigare, sü vi var i backen och övade formtioner frün kvart över ütta till halv tio.

idag kommer frejas "pojkvän" - som jan säger: Vilken av dem? ner.
ska bli kul att se vad han är för typ. Förhoppningsvs kommer david och ricky ner med, hade varit sjukt skoj.
Sen kommer pappas grabbgäng, matildas familj, frejas familj.... sü vi blir ju inte direkt ensmma här.

Hämnades pü pontus idag förresten. Han jobbar pü silverbullet till klockan tre varje natt (nästan) och bruka komma intrillandes till oss (eller ja, till mej) vid tidigast fem.. han snubblade in vid halv 7 i tisdags, fem i 8 nagra dagar tidgare.. sü jag pallarde mej upp till honom vi 6 eter afterskin idag när han sov. Öga för öga:)

ber förresten om ursäkt för alla stavfel som är i texten, jag trycker faktiskt pü alla knappar, men de regagerar inte riktigt so jag vill. har ändü blivit snabbare pü det är cp tangentborde. Är av stül, sä hälften av  knapparna fryser till is och gür inte att trycka ner. Yes!

fick mitt första klagomül idag. var min grupps lärares kollega (jag har en skolklass) som tyckte det var dags att klaga lite hos min chef.
Grejen var att det var ett sü absurt lagomül sü min chef skrattade och klappade mejpü axeln när han  berättade om mitt misstag. jag är skitsur pü den äckligt krävande kollegan.
men jag kan ju vara hyfsat lugn, lär ju inte fü sparken när luigi skrattar och säger han (nästan) skulle ha gjort samma sak. Lovar att han hade gjort det om han haft gruppen  tio timmar. och jobbat övermed gruppen i en timme.
Jo, jagvar redan försenad ( precis som igür), var tvungen att komma ner till min rapport, tog med min grupp, försökte be dom att skynda sej lite, vilket de sket totalt i. skulle stana och kissa pü närmsta restaurang när det är fem hundra meter till stationen. När ungen väl kommer ut (som har kissat 56 günger under dagen) kommer tvü andra üp att de ocksü müste kissa, passar pü att ha lite snöbollskrig pü vägen, varav 15minuter gür. tillslut kommer vi pü släpliften. väl uppe är vi transportstrckan som Bara leder till mittstationen. dom  har ükt transporten 5665296 günger. det är sju barn som är 13 ür gamla. de har med sej en lärare som är jätteduktig pü skidor och är 40 ür,. Jag säger att jag verkligen müste üka, men ük pü kanten som ni gjort innan tusentals günger och öva balans, sü ses vi pü samma plats imorgon. 
- JAVISST! skriker alla barn, jätteglada. Tydligen var iknte deras äckliga lärares kollega riktigt lika glad. aja, skitsamma, alla kan ju inte vara glada.

Annars är allr fenomenalt, vi lever, andas frisk alpluft, och soln skiner ner üp vüra gogglessolbrända ansikten.

hoppas pü en kalashelg i sverige!
Pusshej

Kommentarer
Postat av: Johan

Det låter som den syster som jag känner, alltid ska man ge igen... Hälsa Matilda
/ Johan

2008-02-23 @ 00:25:17
Postat av: Julanta

Ååh, vad härligt det låter med nypistat och kolsvart mitt i natten. Vilken upplevelse!
Jag längtar efter er, men håller modet uppe med lunds inte alltid så lugna studentliv.
Jobbade på Hallands Nation igår. Serverade. Fullt ös, med både jobb, jobbaröl och överblivet vin! Och ikäll ska jag ut med mina kära designers. Ännu mer ös! Blir lite mekanikpluggande nu först! Fortsätt ha sjukt skoj gumman! PUSSAR

2008-02-23 @ 14:05:04
Postat av: Cilla

Hej Gumman!
Saknar fortfarande bilden du skulle skicka på Pontus!
Ringen har inte kommit än men det är nog lugnt!
Dravön har hört av sig de behövde hjålp med att gräva massa kompost i sommar. Jag sa att jag trodde att du var intresserad. Det var skift och du skulle få andra skiftet. Bra för då får du ju sovmorgon!
Igår var det avslutning på min gammeldans i Smålandstenar, tråkigt. Det börjar en ny kurs i Bredaryd på fredag men det var inte så många som tänkte åka dit. Rickard tänkte inte åka dit med sina kompisar. Vi har faktiskt haft sol här också, någongång. När vi var på spa i Tylösand sken solen jättegott.
Ring till mormor hon vill höra av dig...
Blir inte jag bjuden på drink om jag kommer till Grekland/London eller vad det blir?
Kram Cilla

2008-02-25 @ 11:09:52
Postat av: Mats

Tjena tösen!
Har du kollat taxeringskalender när det gäller denna Pontus? Testa med låsspray på tangentbordet.
Har du kollat priserna på biltåget?
Längtar efter att få träffa 1/ dig 2/ Matilda o Freja 3/ kolla upp Pontus.
Sköt om dig Refteles skiddrottning #1

2008-02-27 @ 20:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0