2 dagar kvar!

Gick upp klockan 9 idag. På min första lediga dag på evigheter. Störtskönt!
Matilda ringer och har lite småpanik över packningen. Jag hade inte börjat.
Suck.
Börjar så smått med denna evinnerliga packning - det är skitsvårt och dötrist.
Ringer Matilda om storleken på badlakanen ska anses som universiell mellan oss tre.
(Känns lite tattigt om jag kommer med de minimalaste handdukar som existerar, och Matilda kommer med stora, mjuka fluffiga filt lookalike - badlakan.
Storleken bestämdes till små pågrund av platsbrist.
Packar för fullt, fettar in alla mina vantar, impregnerar mina skidkläder, fixar iordning grejer som ytar längre tid än dom ska göra enligt mej.
Och ringer Ingela vid halv ett med ett bröltjut att jag får minsann inte plats. Att min väska krymper medans man skyfflar ner grejer i den. Att den minsann är mycket mindre än den ser ut att vara. Att det ser ut som jag har storlek XXXL på mina kläder.När jag hade behövt ha XXXS för att få plats med allt.
Och lider hon med mej?
NÄ, för hon har precis gått upp och sitter och äter frukost.
Jösses.
Helgen blev kolugn med idoltittande med mamma. Missade dock när Daniel(?!) åkte ut. Vi satt och tittade på Pirates of the carribean 3 hela familjen (eller dom som var hemma, jag, pappa, mamma och Johan.)
Pappa var mycket exalterad över filmen, och sov sedan gott efter 20 minuter i soffan.
Lördagen spenderades ute. Jag GICK 2,5 mil! Stoltstolt!
Gick väcklingerundan med den kära Malin med, var längesen man träffade henne nu. Jättekul att prata med dej innan man åker nu iaf.
Och jag skäms! Har glömt att ringa och tacka för den fina presenten! Vann tyvärr ingenting på trisslotten, men tack iaf!
Träffade mina kära kusiner på söndagen, Niclas var hemma från Norge för första gången sen han flyttade dit. Mycket kakor och efterätter, Charlotte slutade nog plus 2 kilo på kontot efter det.. Suck.

Måndag, efter 13 timmars jobb, var det att säga morsning korsning till fotbollstjejerna. Suck, kommer definitivt sakna fotbollen nu. Men kommer ju tillbaka i lagom tid till utomhussäsongen!

Vet inte hur frekvent jag kommer skriva på den här bloggen efter fredag. Åker ju som sagt till Österrike, Bad Gastain då. Vet inte om vi kommer få någon tillgång till Internet, och vet inte heller om vi ska starta en gemensam blogg där nere, alla tre. Isf kommer den bloggens adress att skickas ut till alla nyfikna.

Ska till värnamo och inhandla julklappar till familjen idag. Sedan, ikväll, blir det avskedsfest för mej inom familjen.
  • Currygryta med fläskfile, äpplen och råris
  • Ugnsbakade hallon med vit choklad och vaniljglass
Mums!

Daniel och Pelle, var jätteroligt att se er innan man pyser iväg nu. Somliga har det säkert ganska bra nu med, eller vad tror du Daniel? Host, 1 vecka på ett soligt Fuerteventura tackar man väl kanske inte nej till.
Linda och Malin, hoppas ni får tag på biljetter till Australien nu!

Pjäxorna och skidorna passade perfekt!

Så, vi hörs allihop.

Ingela och Charlotte, korus: Skitbra!


image4

Kommentarer
Postat av: Julia

Åååå gumman! Alvarligt talat börjar tårarna rinna lite smått av att läsa din blogg. Fatta att jag inte kommer träffa er - mina tre fjärdedelar, på kanske ett halvår. Hur fasen ska jag klara mig utan ER, och ännu värre, hur ska ni klara er utan MIG?! Känns vemodigt!
Lova nu att hålla koll på mimmi och pling, och inte minst dig själv. Och rapportera om någon så kallad "Matildaincident" skulle inträffa...
Jag ska spara min ören och fixa en billig biljett, så får ni hålla med sängplats (sover gärna sked med dig). Då ska jag också susa i backarna!
Ett telefonsamtal, Ping Pong och Julanta, emellan är ett måste i veckan! Skickar en avskedsslängkyss också. Från Skåne! LOVE!

2007-11-28 @ 17:36:33
Postat av: Rebecca

Ooh, om ni skaffar er en blogg kommer jag bli en ivrig läsare =)
/ Rebecca Hultqvist

2007-11-28 @ 23:14:33
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/
Postat av: cilla håkansson

Hej Charlotte och ni andra!
Skönt att höra att ni kommit fram. Hoppas att allt fungerade på er första skiddag. Här har det varit regn hela dagen inte utan att jag är lite avis.
Ska bli roligt att läsa vad ni skriver om era dagar...

2007-12-01 @ 14:05:11
Postat av: Johanna

Nu är ni där nere.. hmm.. uppe.. blir det ju! hahha. Hoppas att ni hittat dit, och att ni är ok. Ha det så bra vännen min. Kramar

2007-12-04 @ 10:07:39
URL: http://johannarothen.blogg.se
Postat av: Malin

och när kommer den nya bloggen? börjar bli smått nyfiken på hur ni har det i vinterlandet! Puss..

2007-12-05 @ 12:29:44
URL: http://mallar88.blogg.se
Postat av: Johanna P

Hej Charlotte!! kul att gora ifran dig. med mig ar det bra ja=) har restrunt lite o ska bara njuta vidare av allt trevligt i detta land. ska aka till new Zeeland med, jobba om jag maste med. Jaaaa hur ar det. du ar framme nu? resfeber hade jag som bara den, men det gick kanon. jag tar garna en fika nar jag kommer hem, vore riktigt kul. Ha det underbart!!!!! Kramar

2007-12-14 @ 15:00:28
URL: http://johmalpet.blogg.se
Postat av: farfar + 83

hej Charlotte!
mamma och pappa är här och lärupp mig se om det lyckas. Hur har Du det i snön. Hels. farmor o farfar.

2007-12-16 @ 14:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0