Skidlärare

16 dec -07

En hel vecka har gått och vi har klarat oss själva. Vilken känsla!

Vi har varit hjälp-assistenter till en inhemsk barngrupp, och det har varit skitskoj. Vilka ungar! Nästa Hermann Maier på vissa av dem. Vi har också börjat få favoritställen där vi äter den mesta tiden.  Självklart finns det pärlor kvar att hitta.

Igår (lördag) åkte vi skidor med två nya buddies, som är sts-guider. Vilken offpist de drog ut oss på! Strålande solsken. Knähög puder. Skimrande utsikt. Krasch med en gran. Fastna i en bäck (iskall och blöt pjäxa resultatet)

: Jag har lärt mej att göra riktiga offpistsvängar! (kan självklart inte jämföra mej med t ex Eivind, men ändå)

Näst sista åket, jag var sittrött efter en timmes sömn den natten, och jag gjorde inget annat än trillade. Jösses, alla skrattade när jag gjorde faceplant i en bäckskåra. Eller när jag åkte på en kanonsten och trillade ner i snögropen bakom. När jag inte kom upp ur bäcken för jag hade fastnat i en gren och Micke fick lyfta upp mej. Sådant som förgyller en dag!:)

Matilda, jag och Micke var de enda som åkte det sista åket. HAHA! Micke fastnade i en gran, och inte hur som helst, utan tre grenar ovanför marken. (kan tilläggas att vi åkte i skittät granskog med en och en halv meter nysnö under liften.) Jag kör in i en gren som är under snön, fastnar med skidan, trillar framlänges in i ett gäng granar med vertikala buskar. Hänger med en skida under mej, den andra framför i armarna två meter ovanför marken. Jättevackert.

Vi kommer fram till en bäck, Micke hoppar över, Matilda ska göra samma sak, kommer på att hon måste ha lite fart och backar hela EN meter. Tar sin snigelfart, gör ett mushopp och får in skidorna i bäckväggen, tvärstopp och hon flyger fram och landar på näsan. Otroligt graciöst. Eller inte, snarare ett bemötande av et stort gapskratt från oss andra.

Idag har jag haft min första lektion. 9 vuxna personer, 8 från Danmark och en från Sydafrika. De hade aldrig stått på skidor innan, och jag kan med stolthet påpeka att efter tre timmars lektion, så kunde de utan problem svänga nerför den branta delen på vår röd/blåa backe. Blir man stolt eller?

Kändes riktigt roligt att få bevis på att man har lärt sig extremt mycket på de här två veckorna. Jag kunde undervisa en grupp danskar helt själv i hur man åker skidor. De var jättetacksamma och vi hade skitskoj. Nu vet jag äntligen att skidlärare är riktigt roligt att vara.

Ingela och Matilda får förhoppningsvis jobb snart med, och jag är helt bombsäker på att de kommer klara det fenomenalt.

Kommer familjen hit på lördag, torsdag är det julbord på Salzburger Hof, mums. Tiden går så makalöst fort hela tiden, fattar inte vart den tar vägen, och jag NJUTER! Idag kände jag mig verkligen hemma.

Har bytt till et österrikiskt nummer de som vill ringa någon gång. I sådana fall är det bara at ringa mitt gamla så har jag pratat in det nya numret på röstbrevlådan.

Ingela har äntligen börjat bli lite friskare (enligt min synvinkel i alla fall) Hoppas at hon kan hänga på lite mer framöver nu med.

Hoppas att allting är fenomenalt nere (UPPE, fan också, jag är skitdålig på sånt) i Sverige, och att ni får en vit jul. Annars är det bara att komma och hälsa på de som vill, ni är varmt välkomna!

. Då Finns Det Ingen Som Tar En, Man Är Kung, Kung, Kung I Baren.


Funkar tyvärr inte att lägga in bilder på inläggen, utan ska försöka lägga in bildar under fliken bilder på bloggen. Titta där istället!
ses!

Kommentarer
Postat av: Jonas (Ja han)

Fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va jag vill åka skidor >.

2007-12-16 @ 22:15:52
Postat av: Cilla

Har Ingela varit sjuk?!
Låter som ni ha´r det riktigt bra. Gött

2007-12-17 @ 11:22:24
Postat av: Rebecca

Ojoj, det låter som att ni har det riktigt underbart! Åh, jag är lite avundsjuk på er faktiskt :)
Ha det fint, och åk en massa åt mig med. Haha. =)

2007-12-17 @ 18:36:57
URL: http://rebeccahultqvist.blogg.se/
Postat av: Mats

"Jag är inte Bitter" inte ett dugg avundsjuk.
Kanske lite.
Angående norska ord kondom heter "fröjdepinnbeskyttelse".
Vi får väl se om ni töser slår gamle gubben Mats på skidorna.
Glöm ej att boka bord till oss alla på julafton.
Efter maten får ni ledsaga oss ut i BG´s nattliv.
Vi kommer på lördagen vid 9 tiden. Sköt om varandra!

2007-12-17 @ 18:37:22
Postat av: Julia

GUMMAN!!!! Så kul och läsa om er. Tänker på er varje dag, varje timme, varje minut... Saknar. Skönt att allt verkar ha gått så bra och grattis till din egen lilla grupp! Läskigt med vätskebristen bara...du får helt enkel dricka mer;) Kontaktar er snart och då vill jag höra allt om, "Matildor", Robotdanser och viktiga-saker-att-ha-stölder! Till dess: PUSSAR i stora lass

2007-12-18 @ 23:39:08
Postat av: Susanna the snowboardinstruktör!

Asså shit va ni har de kul!!! saknar er som fan här i fucking sverige. På fredag drar ja till Norge å jobbar, hoppas mitt resultat där blir lika bra som erat haha. Ska försöka dra mig NER ;) till silver kulan på lite after ski under nästa år. Va de kl.16 vi sa?? Hälsa dom andra dårarna där nere så syns vi förhoppningsvis om inte allt för länge :). Puss å kram

2007-12-19 @ 13:55:08
Postat av: Malin

äntligen kommer det ett inlägg :) heeej förresten! haha, vilket roligt inlägg.. verkar som om ni har det extremt bra, galet och minst sagt roligt! antar att du tyvärr inte har filmat alla gran och bäckincidenter, synd :P Hälsa till ingela och matilda.. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! Pusspuss!

2007-12-20 @ 21:09:07
URL: http://mallar88.blogg.se
Postat av: Kent

Tjena
livet verkar gött!! o idag är sista ff-kvällen, för åtminstone en vecka så passa på! och glöm nu farsans utmaning, han kan behövas på jobbet även efter nyår!
ha de´o God Jul
Kent

2007-12-21 @ 08:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0